Handels – og abonnementsbetingelser

 

Vær opmærksom på, at Køber skal i følge Dansk lovgivning have en gyldig recept på kontaktlinser, som højest er 1 år gammel. Vision4u.dk har ikke ansvar for at kontrollere købers gyldige recepter, ej heller kontrollere købers receptfornyelse i forbindelse med løbende abonnementer. Ved at acceptere Handelsbetingelser, erklære køber at de har forstået nedenstående vilkår og besidder gyldig recept for de valgte produkter.

 

Generelle oplysninger

Vision4U Sp. Z o.o.

CVR-nr. PL9512485175

Zapłocie 42N, 02-970 Warszawa, Polen

info@vision4u.dk

+45 2281 8072

 

Betaling

Vision4U modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay og Paypal.

Ved betaling med PayPal skal du være opmærksom på, at du ikke er dækket af indsigelsesordningen.  Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside. 

 

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms. Vision4U bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

Ved køb af abonnement aftaler/godkender kunden, at Vision4U er berettiget til løbende at trække betalinger på kundens betalingskort. Kunden giver med aftalens indgåelse samtykke til, at Vision4U kan fuldføre én betalingstransaktion for hver betalingsperiode (perioden er specificeret ved indgåelser af aftalen), så længe abonnementet er aktivt. Betalingstransaktionen gennemføres når varen bliver sendt. Eventuelle yderligere beløb skal godkendes af kunden. Efter hver gennemført betalingstransaktion sendes kvittering til kundens e-mail adresse, som er oplyst ved køb af abonnementet. Indgåede abonnementer er gældende, indtil de opsiges af Vision4U eller kunden.

 

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.

Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

 

Levering

Vision4U leverer på alle hverdage.

 

Vision4U udbyder hjemmelevering og pakkeshops gennem GLS indenfor 3-7 arbejdsdage.

Fragtpris 39 kr.

 

Vision4u.dk sælger og sender kontaktlinser samt væsker til danske adresser og sender ikke til internationale adresser.

 

Bindingsperiode

Vores bindingsperiode er max 2 måneder ved abonnements, da du kan opsige med 1 måneds varsel til udgangen af en måned. Abonnementsplan kræver ikke nogen fast periode, dog skal du overholde vores opsigelsesvarsel.

 

Opsigelse

Opsigelse skal ske med 1 måneds varsel til udgangen af en måned. Ved ugyldige kortoplysninger kommer der en mail med påmindelse om, at kortoplysninger skal fornyes. Den månedlige abonnementspris er oplyst før aftalens indgåelse. Opsigelse af abonnementsaftaler, samt sletning af kortoplysninger foretages ved at kontakte Vision4U på info@vision4u.dk. Abonnementet kan være underlagt særskilte vilkår/reglement, som oplyses ved køb af abonnementet.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail til info@vision4u.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder her.    

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende en eller flere varer retur, selvom de er købt i en ordre.

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. I denne gruppe befinder sig kontaktlinser og linsevæske. 

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du ikke få købsbeløbet tilbage. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne for returforsendelsen tilbage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

 

Reklamationsret for varer og hvis der er noget galt med abonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på info@vision4u.dk.

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:

 

Levering af varer

Ved levering af varer har du reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. For at sikre levering af din vare, giver vi følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse, til vores logistikpartner.

 

Personoplysningerne registreres hos Vision4U Sp. Z o.o. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på vision4u.dk er Victor Gruhn-Devantier. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@vision4u.dk.   

For mere information omkring vores håndtering af din persondata – læs mere her.

 

Loyalitetsprogram

Vision4U forbeholder sig retten til at ændre programmets rabatter, point værdi, og beløninger løbende. Dette gælder både for nye såvel som eksisterende medlemmer.

Medlemmer af Vision4U loyalitetsprogram, giver ved tilmelding sammentykke til at modtage Vision4U nyhedsbrev.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@vision4u.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Download Handels – og abonnementsbetingelser >>